Кыргыз Республикасынын Өкмөтү 11 – июлда 2013-жылы Эл аралык өнүктүрүү ассоциациясынан (мындан ары-дүйнөлүк Банк) “финансы секторун өнүктүрүү” (Орфс Шад125689) долбоорун ишке ашырууну каржылоо үчүн кредит жана грант алган. Долбоор негизги компонент катары (2-Компонент) “Кыргыз Почтасы” филиалдарынын тармагы аркылуу финансылык тейлөөнү кеңейтүүнү камтыйт. Бул компонент иштеп жаткан почта кызматын калктын жакыр катмары жана айылдык жамааттар үчүн алардын жеткиликтүүлүгүн камсыз кылуу үчүн базалык финансылык кызматтарды көрсөтүүнүн экономикалык жактан натыйжалуу каналына кайра түзүүгө мүмкүндүк берет.
КП МП финансылык кызмат көрсөтүүлөрдүн учурдагы спектри негизинен ички акчалай төлөмдөр жана төлөмдөрдү кагаз жүзүндө иштетүү менен чектелет. Бул кызматтарга төмөнкүлөр кирет:
* мамлекеттик пенсия жана социалдык камсыздандыруу боюнча акча каражаттарын бөлүштүрүү (жөлөкпулдар);
* коммуналдык кызматтар, телекоммуникация компаниялары үчүн накталай акча чогултуу, салыктар, МАИ айыптары жана мектеп төлөмдөрү; жана
* ички жана эл аралык почта акча которуулар, жана башка акча которуулар.
Компоненттин максаты-КПнын учурдагы ишин базалык финансылык кызмат көрсөтүүлөрдү жайылтуунун рентабелдүү рыноктук каналына айландыруу.
“Кыргыз Почтасы “филиалдарынын тармагы аркылуу финансылык тейлөөнү кеңейтүү”2-компонентинин милдеттери
(с) корпоративдик реформалоонун учурдагы саясатынын алкагында финансылык башкаруу бөлүгүндө КПнын потенциалын бекемдөө, анын ичинде:
(б) финансылык башкаруунун негизги системаларын өркүндөтүү;
Финансылык эсеп жана өздүк наркты эсептөө, активдерди башкаруу, тобокелдиктерди жана адам ресурстарын башкаруу, бюджетти түзүү жана аткаруу тартиби, ички аудит жана ички көзөмөл боюнча колдонмо, 3 жылга жана бир жылга ички аудитти жүргүзүүнүн стратегиялык планы иштелип чыккан.
(с) финансылык отчеттуулуктун эл аралык стандарттарына жана тышкы аудитордук текшерүүлөрдү жүргүзүүгө ылайык финансылык отчеттуулукту даярдоонун алкагында колдоо көрсөтүү;
КП 2016-2017-жж. финансылык отчеттуулугуна ФОЭСтин стандарттарына ылайык аудит жүргүзүлдү. КПнын 2016-2017-жылдардагы финансылык иши боюнча аудитордук корутунду КПнын расмий сайтында жайгаштырылган www.kyrgyzpost.kg
() анча чоң эмес финансылык операциялардын массалык агымы үчүн кагаз алып жүрүүчүлөрдүн негизинде бизнес-процесстерди кайра уюштуруу бөлүгүндө колдоо көрсөтүү, анын ичинде:
(туура) МКТ компоненттерин орнотуу;
“Юж” компаниясы менен түзүлгөн келишимге ылайык, финансылык кызмат көрсөтүүлөрдөн пайдалануу мүмкүнчүлүгүн кеңейтүү үчүн кпга почта технологияларын (программалык продуктуларды жана жабдууларды) жеткирип берүү жүзөгө ашырылат. Бул субкомпонент чакан төлөмдөрдүн же финансылык операциялардын массалык агымы үчүн кагаз бизнес процессинин реинжинирингин колдойт. Ал финансылык кызмат көрсөтүүлөрдү бөлүштүрүү үчүн маалыматтык-коммуникациялык технологиялардын (МКТ) Заманбап архитектурасын киргизет жана кеңейтет, бул финансылык кызмат көрсөтүүлөрдүн сапатын, өз убагындалыгын, ишенимдүүлүгүн, рентабелдүүлүгүн жана ишенимдүүлүгүн кыйла жогорулатууга алып келет.
КП аркылуу көрсөтүлүүчү финансылык кызмат көрсөтүүлөрдүн ассортиментин жана көлөмүн кеңейтүү, анын ичинде:
финансылык кызмат көрсөтүүлөрдү башкаруу жагында потенциалды түзүү;
КП ребрендинг максатында долбоордун колдоосу менен өзүнүн почта бөлүмдөрүн жана Кыргыз Почтасы колдонгон бардык жалпыга маалымдоо каражаттарын натыйжалуу жана жагымдуу модернизациялоону колдоо үчүн саясат, жетектөөчү принциптер жана шилтемелер үчүн негиз катары Бренд китеби иштелип чыккан. КПнын бренд китеби брендди кантип ичинде жана сыртында колдонуу керектигин түшүндүргөн жазуу жүзүндөгү колдонмо. “Бренд” китебинде бренддин материалдык элементтерин фирмалык байланыштын бардык формаларында кантип колдонуу керектиги жөнүндө конкреттүү көрсөтмөлөр камтылууга тийиш: визиттик карталардан жарнамага, таңгактоого чейин жана алардын ортосунда болуп жаткан бардык нерселер жана бренддин айрым көрсөтмөлөрүнө ылайык, бренд КП бардык байланыш түйүндөрүндө өз изин калтыра алат.
Кыргызстандын почта системасын өнүктүрүү үчүн пландаштырылып жаткан иш-чаралар
Окуу класстарын түзүү жолу менен “Кыргыз почтасы” МИнин кызматкерлеринин потенциалын чыңдоо.
Почта бөлүмдөрүнүн бүткүл тармагы боюнча кызмат көрсөтүүлөрдү кеңейтүү үчүн, ошондой эле тейлөө персоналды туруктуу окутууну, даярдоону жана кайра даярдоону камсыз кылууну талап кылган мамлекеттик кызмат көрсөтүүлөрдүн сапатын, өз убагындалыгын, ишенимдүүлүгүн жана рентабелдүүлүгүн жакшыртуу максатында “Кыргыз почтасы”МИнин алдында окуу класстарын түзүү зарыл. Окуу класстарын Бишкек, Балыкчы, Жалал-Абад, Ош шаарларында ачуу пландалууда. Класстар Заманбап Компьютердик, тармактык жабдуулар жана кеңсе эмеректери менен жабдылат.
Окутуу жеке жана дистанттык режимде жүргүзүлөт.
Окутуунун туруктуу системасын түзүү, бардык деңгээлдердеги жогорку кесипкөй кадрдык потенциалды өстүрүү.
КП МИнин 1200 кызматкерин окутуу:
* Операторлор;
* Почта бөлүмүнүн менеджерлери;
* Бэк-офистердин жана башкы кеңсенин адистери жана кызматкерлери ж. б.
Окутуу кызматкерлердин квалификациясын жогорулатууга жана кайра даярдоого багытталат.
“Кыргыз почтасы”МИнин финансылык менеджментин чыңдоо
КП финансылык кызмат көрсөтүүлөргө жеткиликтүүлүктү кеңейтүү боюнча финансылык менеджмент боюнча программалык камсыздоонун натыйжалуу иштеши үчүн кошумча жабдуулар менен жабдуу.